God vinden in alle dingen

Het is lang geleden dat Ignatius van Loyola leefde, van 1491-1556. Een man die dacht te weten waar zijn toekomst lag, zoals alle mensen van toen én nu. Mensen zoals u en ik, ik en u. Mensen binnen de Kerk en buiten de Kerk.

Het leven van Ignatius kreeg een wending.

Hij leerde stap voor stap God vinden in alle dingen. Leerde in goede zin te onderscheiden. Hij stichtte uiteindelijk de orde van de Jezuïeten. Paus Franciscus is lid van deze religieuze orde.

De Jezuïeten hebben een eigentijdse animatiefilm gemaakt over het leven van Ignatius. Fris, boeiend, herkenbaar voor jong en oud en wat daartussenin zit en … uitnodigend.

U kunt de animatiefilm via deze link bekijken.

In het spoor van Ignatius bestaat een podcast Bidden Onderweg, voor uw smartphone of tablet. Gratis te downloaden in de App Store of Google Play.

Het nut van zo’n podcast?

God is aanwezig in uw leven en Hij wil zich door u laten vinden. Door regelmatig wat tijd te nemen om te bidden en te mediteren met de Bijbel zult u merken dat de ontmoeting met God makkelijker wordt en zich verdiept. Iedere dag staat een nieuw gebedspodcast klaar in de Bidden Onderweg-app.

Deze podcast, een initiatief van het Platform van ignatiaanse spiritualiteit, wil u helpen:

·       u meer bewust te worden van Gods aanwezigheid in uw leven,

·       luisteren en reflecteren op Gods woord,

·       groeien in uw relatie met God,

·       steun bij het uitbouwen van een regelmatig gebedsleven.

U kunt ook alles dagelijks beluisteren op de website biddenonderweg.org.