het stookbeleid vanaf januari 2024 - update -

Eind 2022 moest het parochiebestuur besluiten om op alle kerklocaties de kerkkachel uit te laten.

De uitzonderlijke, extreem hoge energieprijzen waren de aanleiding. De tarieven waren zo extreem dat het ons als parochie financieel in de afgrond zou storten.

Voor het jaar 2024 heeft Energie voor Kerken gas en elektriciteit ingekocht die ten opzichte van het extreme jaar 2023 een normaler niveau hebben.

Dat is voor het parochiebestuur reden om op alle kerklocaties de kerkkachels per 1 januari 2024 weer te laten branden.

Helaas is de energie in 2024 nog altijd veel duurder dan in 2022. Terugvallen in oude gewoonten wordt dan alsnog een onbetaalbare aangelegenheid. Daarom zal er sprake zijn van beheerst verwarmen.

Het wordt, hoe dan ook een vooruitgang vergeleken met het jaar 2023!