DvhN en RTV Drenthe over katholieke kerkgebouwen II

Het Gebouwenbeleid dat het bisdom Groningen-Leeuwarden van alle parochies in het bisdom vraagt, begint langzaam gestalte te krijgen.

Het bestuur van De Goede Herder Parochie Emmen-Erica heeft daartoe een eerste advies (!) van de commissie Gebouwenbeleid ontvangen.

De media besteedde er aandacht aan.

Het artikel van Jan Willem Horstman, in het Dagblad van het Noorden, kunt u hier lezen.

Een artikel van RTV Drenthe, ook gepubliceerd via de lokale zender ZO!34, kunt u hier lezen.

Donderdag 26 januari was ’s middags in Sociaal Cultureel Centrum ’t Schienvat te Erica en dezelfde dag ‘s avond in ’t Wapen van Emmen te Emmen een bijeenkomst waar parochianen – op basis van het advies van de commissie Gebouwenbeleid – ook zelf het parochiebestuur konden adviseren.

Robert Kleine, oud wethouder van de gemeente Emmen en geen parochiaan, was tijdens deze bijeenkomsten de neutrale gespreksleider.