'Katholiek Zo Gek Nog Niet', basiscursus 2024 in Emmen

00.1d Katholiek Zo Gek Nog Niet.jpg

'Katholiek Zo Gek Nog Niet', basiscursus 2024 in Emmen

Voor wie (opnieuw) kennis wil maken met het katholieke geloof

In januari 2024 start een nieuwe cursus 'Katholiek, zo gek nog niet'.

Deze cursus omvat 10 avonden en is voor niet katholieken die willen ontdekken waarvoor katholieken gaan en voor katholieken die het geloof wil herontdekken of spiritueel verdiepen.

De cursus biedt kennismaking met en verdieping van het katholiek geloof, om geestelijk te groeien.

De cursus kan (!) afgesloten worden met het Doopsel of als u in een andere kerk bent gedoopt met het Vormsel. Deelname verplicht u tot niets.

De cursus behandelt o.a. de schepping (verhouding geloof en wetenschap), de roeping van Abraham en die van ons, Gods Menswording in Jezus van Nazareth, Jezus’ inzet en offer, de sacramenten en natuurlijk de liturgie.

Cursusleider is pastoor Stiekema. De cursus is donderdags om 20.00 uur in het Drieluik, Weerdingerstraat 33, Emmen. Dat is achter de H. Pauluskerk waar donderdags om 19.00 uur de Eucharistie wordt gevierd. Er is parkeergelegenheid.

De avonden zijn gepland op 18/1, 1/2, 15/2, 29/2, 21/3, 18/4, 2/5, 16/5, 30/5, 6/6 en 20/6.

Er zijn geen kosten aan verbonden.

Aanmelding bij pastoor Stiekema: pastoor.stiekema@degoedeherderparochie.nl