Inzameling winterkleding

Na elke zomer komen steevast herfst en winter. Koude, natte en donkere dagen zijn zwaar voor plaatsgenoten die (deels) op straat leven. Die plaatsgenoten zijn er! Wij, als kerk, laten hen niet aan hun lot over. We hebben Jezus’ opdracht waar te maken.

In onze parochie is de katholieke Parochiële Caritas Instelling, kortweg PCI, present om heel praktisch hulp te geven. Ook aan daklozen in onze woonplaats.

Ook deze oktobermaand verzamelen wij als parochie: winterjassen, schoenen (zonder hoge hakken) en ondergoed. Deze kunt u in de maand oktober in de kerk achterlaten.

De PCI zorgt dat uw werk van barmhartigheid (in het spoor van Jezus en sint Maarten: de naakten kleden) op de plek van bestemming aankomt.

Als u schoenen (zonder hoge hakken) inlevert: wilt u deze dan met de veters aan elkaar binden? Dan blijft een paar schoenen ook een paar schoenen als ze met meer schoenen op een bultje liggen.

Wat het gevraagde ondergoed betreft: het is lijfgoed. Dus graag heel én schoon. Uw bijdrage wordt zeer gewaardeerd.