Mei: Mariamaand

Sinds de 16e eeuw staat de maand mei in het teken van Maria. Die maand eindigt ook met een echt Mariafeest: het bezoek van Maria aan Elisabeth ofwel Maria Visitatie.

Op 31 mei gedenken we hoe Maria, toen ze zwanger was van Jezus, haar nicht Elisabeth bezocht, die zwanger was van Johannes de Doper. Een mooi feest om de meimaand mee te eindigen: wij worden uitgenodigd om ook op stap te gaan en Jezus, die in ons leeft, te brengen naar onze medemensen.

De meimaand valt steeds geheel of gedeeltelijk in de Paastijd. Hemelvaart en Pinksteren vallen vaak in mei. Maria nodigt ons uit om Paasmensen te zijn: open te staan voor Gods Geest en leven te brengen aan onze wereld.

In mei wordt op twee van onze kerklocaties het rozenkransgebed gebeden: in de OLV Onbevlekt Ontvangen op maandag om 18.30 uur en in de H. Franciscus van Assisi op dinsdag om 09.00 uur. Aansluitend volgt de Eucharistie van de weekdag.

De wereld en de Kerk hebben meer dan genoeg noden om voor te bidden. U bent dus welkom!